تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 0:54
160 بازدید
کد خبر : 208790

باید همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

باید همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

به گزارش ایلنا از همدان، در خصوص برنامه هفتم توسعه روز گذشته دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان، رئیس کانون بازنشستگان استان وروسای کانون بازنشستگان شهرستان‌ها و رئیس کانون شوراهای اسلامی استان همدان  با حاجی بابایی و مفتح نمایندگان مردم همدان و تویسرکان درمجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار شد که محوریت این جلسه بررسی مسائل روز

باید همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

به گزارش ایلنا از همدان، در خصوص برنامه هفتم توسعه روز گذشته دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان، رئیس کانون بازنشستگان استان وروسای کانون بازنشستگان شهرستان‌ها و رئیس کانون شوراهای اسلامی استان همدان  با حاجی بابایی و مفتح نمایندگان مردم همدان و تویسرکان درمجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار شد که محوریت این جلسه بررسی مسائل روز جامعه کارگری، تحلیل برنامه هفتم توسعه بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خدمت به بازنشستگان را افتخار برشمرد و گفت: ما به هر شکلی که بخواهیم کشور را سرپا نگه داریم باید از کارگر و کارفرما حمایت کنیم.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

حاجی بابایی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی وضعیت خوبی ندارد و برایش باید تصمیم گرفته شود و افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

حاجی بابایی تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

وی اظهار کرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست  و افزود: ما هر چه توان‌مان باشد در کمک به سازمان تامین اجتماعی دریغ نمی‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز گفت: بندهای برنامه هفتم توسعه ناعادلانه و ضد کارگری‌ است و نمایندگان مجلس نباید این بندها را تصویب کنند.

چنگیز اصلانی تاکید کرد: نه تورم مهار شده و نه اقدامی برای ترمیم دستمزد صورت گرفته؛ در چنین شرایطی‌ است که برنامه هفتم توسعه با بندهای ضد کارگریِ خود موجبات انتقاد کارگران را فراهم آورده است.

اصلانی اظهار داشت: جامعه کارگری به بندهای ضد کارگریِ لایحه برنامه هفتم توسعه جداً اعتراض دارد؛ ما از دولت می خواهیم این لایحه را برگرداند و در بخش‌های مربوط به کارگران بازبینی جدی صورت دهد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه نه تنها مشکلات را کاهش نداده و حل نمی‌کند بلکه با اجرای آن بر میزان مشکلات افزوده خواهد شد بنابراین ما از مواضع جامعه کارگری و بازنشستگی کوتاه نخواهیم آمد.

حسین قادریان با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: لایحه برنامه هفتم توسعه این سازمان را دچار چالش اساسی خواهد کرد و تبعات آن به مردم و کشور بر خواهد گشت.

قادریان گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه  پرداخت بدهی دولت در شکل تهاتر را ممنوع کرده است که این به معنی عدم تمایل دولت به پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأمین اجتماعی و اموال مربوط به آن را  متعلق  و حق مردم دانسته‌اند و بر لزوم امانت داری و حفظ و ارتقا ارزش این ذخایر و اندوخته‌های بین نسلی تاکید مؤکد فرموده‌اند.

وی گفت: ما مطمئن هستیم اگر به سیاست‌های کلی رهبری معظم انقلاب در خصوص تامین اجتماعی که قانون بالادستی است رجوع  شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان گفت: دخالت دولت در سازمان غیر قانونی بی مورد است و افزود: سازمان تامین اجتماعی تنها سازمانی است که  از منابع دولت استفاده نمی‌کند.

وی افزود: بازنشستگان بیشتر از کارگران به خدمات درمانی نیاز دارند به همین دلیل هزینه‌های کمرشکن درمان و حقوق حداقلی آن‌ها جوابگوی تامین درمان آنان نیست و در حال حاضر ۳۵۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده و بیشتر داروها به صورت آزاد خریداری و استفاده می‌شود.

قادریان ادامه داد: در کشور ۲۱ صندوق وجود دارد چرا تبعیض قائل می‌شوند و فقط به سازمان تامین اجتماعی فشار وارد می‌کنند.

 قادریان بیان کرد: براساس قانون حقوق بازنشستگان و کارگران باید بر اساس تورم موجود اضافه و محاسبه شود امسال با توجه به تورم ۵۴ درصدی که مراجع رسمی اعلام کردند فقط ۲۱ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شد.

قادریان ادامه داد: وقتی خود دولت قانون شکنی می‌کند چطور از مردم توقع دارد که قانونی رفتار کنند دولت باید بر اساس تورم حقوق تعیین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.