تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 17:11
124 بازدید
کد خبر : 208882

تفاوت بین روابط عمومی دیجیتال، لینک بیلدینگ و ایجاد قدرت

تفاوت بین روابط عمومی دیجیتال، لینک بیلدینگ و ایجاد قدرت

  توسعه حضور آنلاین زمان می برد. موتورهای جستجو همچنان نتایجی را نشان می دهند که نیازهای کاربران را با دقت بیشتری نسبت به قبل برآورده می کند. اکنون، وب‌سایت‌ها بسته به اثربخشی استراتژی‌های سئو و میزان برآورده شدن نیازهای کاربران، رتبه‌بندی و در SERP نمایش داده می‌شوند. یکی از این استراتژی های سئو شامل

 

توسعه حضور آنلاین زمان می برد. موتورهای جستجو همچنان نتایجی را نشان می دهند که نیازهای کاربران را با دقت بیشتری نسبت به قبل برآورده می کند. اکنون، وب‌سایت‌ها بسته به اثربخشی استراتژی‌های سئو و میزان برآورده شدن نیازهای کاربران، رتبه‌بندی و در SERP نمایش داده می‌شوند.

یکی از این استراتژی های سئو شامل به دست آوردن بک لینک به وب سایت شما به منظور بهبود اعتبار دامنه شما و افزایش دید آنلاین برند شما است. کمیت مهم است همانطور که این نمودار نشان می دهد، میانگین رتبه اول صفحه در نتایج جستجوی گوگل ۳۵۰۰۰ بک لینک دارد.

 

نموداری که همبستگی بین موقعیت گوگل و میانگین تعداد بک لینک ها را نشان می دهد

نیل پاتل

 

بک لینک ها و رپورتاژ آگهی در سایت های با اتوریتی بالا بخش مهمی از استراتژی سئو شما هستند و یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در رتبه بندی زمانی که کاربران عبارت های جستجوی خود را تایپ می کنند نشان داده می شود. اما چگونه می توانید این لینک های بسیار مهم را به دست آورید؟ آنها از کجا می آیند؟ و بهترین راه برای ساخت لینک چیست؟

 

در این مقاله به بررسی سه مورد از محبوب‌ترین روش‌ها می‌پردازیم: DigitalPR، لینک بیلدینگ و ایجاد قدرت و تفاوت‌های بین آنها. چه یک استارت‌آپ یا یک شرکت بزرگ باشید، این مقاله تفاوت‌های کلیدی بین این روش‌ها را نشان می‌دهد و مناسب‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری بودجه شماست.

 

روابط عمومی دیجیتال

اولین ایستگاه ما روابط عمومی دیجیتال است. یکی از ضروری ترین عناصر هر استراتژی ساخت لینک موفق، روابط عمومی دیجیتال به شما کمک می کند در صنعت خود یک مزیت رقابتی به دست آورید. استراتژی‌های بازاریابی بسیار کمی وجود دارند که می‌توانند لینک‌های باکیفیت را در مقیاس بزرگ برای شما به ارمغان بیاورند، اما روابط عمومی دیجیتال می‌تواند به این مهم دست یابد – و همچنین مجموعه‌ای از مزایای دیگر، از جمله:

 

  • پیوندهای مرجع از نشریات سطح بالا
  • یک مزیت رقابتی
  • پیوندهایی که باعث ایجاد ترافیک می شوند
  • افزایش آگاهی از برند
  • قرار گرفتن به عنوان یک متخصص صنعت
  • فرصتی برای ایجاد اعتماد
  • افزایش مشارکت اجتماعی

 

روابط عمومی دیجیتال چیست؟

ایجاد لینک روابط عمومی دیجیتال همه چیز در مورد استفاده از استراتژی های روابط عمومی برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت به وب سایت شما برای پشتیبانی از استراتژی سئو شما است. این شامل ایجاد دارایی‌های قابل پیوند، مانند گزارش‌ها، مقالات، اینفوگرافیک‌ها و ویدئوها و تبلیغ آن‌ها برای روزنامه‌نگاران و نشریات صنعتی است.

 

مهارت های مردمی در روابط عمومی دیجیتال ضروری است. همه چیز در مورد ایجاد روابط ارزشمند با روزنامه نگاران و نشریات به منظور به دست آوردن پوشش با کیفیت بالا و بک لینک های معتبر از وب سایت های معتبر برای بهبود سئوی سایت شما است.

 

بیایید نگاهی دقیق‌تر به روابط عمومی دیجیتال بیندازیم و بررسی کنیم که چرا دقیقاً این تاکتیکی است که نمی‌خواهید در مورد افزایش رشد ارگانیک وب‌سایت خود نادیده بگیرید.

 

روابط عمومی دیجیتال به عنوان لینک بیلدینگ

علیرغم این واقعیت که روابط عمومی دیجیتال اغلب به عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک استفاده می شود، می تواند بسیار بیشتر ارائه دهد. روابط عمومی دیجیتال شامل اندکی از همه چیز، روابط عمومی سنتی، لینک سازی، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی است. اما هدف این است که در نشریات معتبر مانند روزنامه های ملی پوشش داده شود که می تواند موقعیت وب سایت شما را در SERP ها افزایش دهد.

 

روابط عمومی دیجیتال مقیاس پذیر است و به شما کمک می کند پیوندهای معتبری را به دست آورید که می تواند به ساخت برند شما کمک کند. این به شما امکان می دهد دسترسی مشتریان خود را گسترش دهید، با شبکه گسترده ای از روزنامه نگاران و نشریات ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

 

روابط عمومی دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از رایج ترین فرضیاتی که در مورد روابط عمومی دیجیتال می شنویم این است که فقط برای B2C یا برندهایی که «سرگرم کننده» و جذاب هستند مناسب است. با این حال، این به سادگی درست نیست.

 

همه مشاغل می توانند از روابط عمومی دیجیتال، چه B2C و چه B2B بهره مند شوند. و چه احساس می‌کنید برند شما «سرگرم‌کننده» است یا خیر، روابط عمومی دیجیتال می‌تواند به ارتقای شرکت شما کمک کند و برند شما را به عنوان یک مرجع در صنعت تثبیت کند.

 

در نهایت، موفقیت هر کمپین روابط عمومی دیجیتال اغلب به درک واقعی آنچه مخاطبان شما می‌خواهند و آنچه که آنها تمایل به مصرف آنلاین دارند بستگی دارد. اگر بتوانید این را درک کنید، شانس بسیار بیشتری برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و لذت بردن از موفقیت در کمپین روابط عمومی دیجیتال خود دارید.

 

تاکتیک های مختلف روابط عمومی دیجیتال

وقتی صحبت از روابط عمومی دیجیتال به میان می‌آید، یک رویکرد یکسان برای همه وجود ندارد. هر نشریه ای به دنبال چیزی متفاوت و منحصر به فرد است. به طور معمول، انواع تاکتیک‌های روابط عمومی دیجیتال که توسط آژانس‌ها استفاده می‌شود، از تحقیقات عملکرد نشأت می‌گیرد و می‌تواند به یک کمپین لینک‌سازی بزرگ‌تر برای کمک به هدف قرار دادن سایت‌ها/مخاطبان خاص و اطلاع‌رسانی یا سرگرم کردن مصرف‌کننده تبدیل شود.

 

هر تاکتیکی برای کسب و کار شما بهترین نخواهد بود، بنابراین مهم است که برای درک انواع محتوای مناسب برای صنعت شما وقت بگذارید.

 

گزارش‌های مبتنی بر داده و مطالعات تحقیقاتی: برای به دست آوردن بک لینک به وب‌سایت خود، باید محتوایی را که مردم می‌خواهند به آن پیوند دهند به اشتراک بگذارید. گزارش‌های مبتنی بر داده‌ها و مطالعات پژوهشی اصلی روشی منحصر به فرد و مؤثر برای دستیابی به این هدف هستند. روزنامه نگاران و نشریات به طور یکسان آنها را دوست دارند و آنها را به یکی از محبوب ترین استراتژی های روابط عمومی دیجیتال تبدیل می کند.

 

کمپین های خلاقانه: خلاق شدن یک راه عالی برای جلب توجه به برند شما و تشویق مردم به انتشار محتوای شما است. کمپین های خلاقانه برای برندهایی که دوست دارند کارها را متفاوت انجام دهند ایده آل هستند. آنها اغلب با احساسات مخاطب بازی می کنند، آنها را تشویق می کنند که دست به اقدام بزنند و فورا قابل تشخیص هستند – مانند “Just Do It!” نایک! پویش. کمپین های خلاقانه راهی عالی برای برجسته شدن در دنیای رقابتی لینک بیلدینگ هستند.

 

Newsjacking: جک خبری شما را سرپا نگه می دارد. این یک استراتژی ساخت لینک موثر است که می تواند به برند شما کمک کند تا مورد توجه قرار گیرد. این شامل نظارت بر اخبار و واکنش به داستان های شکسته با بینش متخصص و افکار منحصر به فرد شما است. با توجه به اینکه ۴۷ درصد از بزرگسالان بریتانیایی روزانه به اخبار دسترسی دارند، جک خبری روشی موثر برای جلب توجه برند شما است.

 

راهنمایی و مشاوره تخصصی: به عنوان یک رهبر صنعت، می توانید دانش و تخصص خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مسلما اکنون بیش از هر زمان دیگری، روزنامه نگاران به دنبال کارشناسان صنعت هستند که بتوانند راهنمایی و مشاوره به خوانندگان خود ارائه دهند.

 

روابط عمومی محصول: اینجا جایی است که محصولات شما یا به عبارت بهتر معاملات یا داستان های پیرامون محصولات شما می توانند به شما در کسب لینک کمک کنند. اگر روی پیوندهای محصول در یک مقاله کلیک شود، این احتمال وجود دارد که قصد کاربر مشاهده کند که آنها برای خرید محصول شما اقدام می کنند، به شرطی که وب سایت برای رسیدن به این هدف بهینه شده باشد. بنابراین، روابط عمومی محصول یک راه عالی برای افزایش این تبدیل ها است.

 

چه چیزی روابط عمومی دیجیتال را متفاوت می کند؟

اگر یک شرکت عمومی دارید، استفاده از یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال می تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

روابط عمومی دیجیتال همه چیز در مورد هدف قرار دادن نشریات مارک برای افزایش اعتماد مخاطبان و تقویت شهرت نام تجاری شماست، بر خلاف لینک بیلدینگ که بر روی دستیابی به بک لینک هایی تمرکز دارد که استراتژی های سئو را تحسین می کنند.

 

روابط عمومی دیجیتال در درجه اول بر انتشار مقالات مبدل به عنوان داستان های ویژه یا تبلیغاتی که به عنوان دارایی SEO استفاده نمی شوند، تمرکز دارد. هدف از این پست ها تقویت تصویر آنلاین شما و کمک به مشتریان برای یافتن وب سایت شما بدون نیاز به تایپ آن در گوگل است.

 

آیا روابط عمومی دیجیتال برای شما مناسب است؟

کمپین های روابط عمومی دیجیتال نسبت به تاکتیک های سنتی لینک سازی به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند. همانطور که لینک بیلدینگ انجام می دهد، روابط عمومی دیجیتال با تحقیق آغاز می شود.

 

به طور معمول، کسانی که در روابط عمومی دیجیتال کار می کنند با یک تیم سئو کار می کنند تا اطلاعات پشت صحنه را رمزگشایی کنند که به آنها کمک می کند فرصت هایی را برای مشتری خود کشف کنند تا دید بیشتری پیدا کنند. و گاهی اوقات، ممکن است هزینه های اضافی، مانند ساخت ویدیو یا گرافیک شخص ثالث وجود داشته باشد.

 

به طور معمول، کمپین های روابط عمومی دیجیتال برای دستیابی به بهترین نتایج در چند ماه اجرا می شوند. با این حال، با وجود سرمایه گذاری اولیه و تولید محتوا، کمپین های روابط عمومی دیجیتال می توانند پاداش های قابل توجهی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند. علاوه بر قرار گرفتن در معرض زیاد و ترافیک ارجاع بالقوه، به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر باعث افزایش رتبه وب سایت شما می شود.

 

روابط عمومی دیجیتال همه چیز در مورد ایجاد روابط با روزنامه نگاران و نشریات است تا به مصرف کننده چیزی برای صحبت کردن یا به اشتراک گذاری با ارتباطات خود بدهد. این نیاز ناشی از نیاز به ایجاد احساس در افراد است. این شامل صحبت با مردم و ایجاد روابط برای پیشبرد برند شما است. همه چیز در مورد تبلیغ برند شما به بهترین شکل ممکن است.

 

لینک بیلدینگ

لینک سازی خبره در مرکز بسیاری از استراتژی های موفق سئو قرار دارد. در حالی که لینک بیلدینگ نقش مهمی در هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما ایفا می کند، عملکرد اصلی آن ارائه اعتبار و ارتباط موضوعی برای کمک به رتبه بندی است. علاوه بر کمک به موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس ارتباط، پیوندهای به‌دست‌آمده از سایر وب‌سایت‌ها به خودتان به کاربران کمک می‌کند تا بین صفحات و وب‌سایت‌های مختلف به صورت آنلاین حرکت کنند.

 

بک لینک ها عامل اصلی در رتبه بندی گوگل وب سایت ها هستند و می توانند دید آنلاین وب سایت شما را افزایش دهند. مشخص است که بخش بزرگی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل تعداد لینک‌های باکیفیت وب‌سایت شما را در نظر می‌گیرند که ساخت لینک با کیفیت را به سرمایه‌گذاری عالی تبدیل می‌کند.

 

مزایای لینک بیلدینگ

۹۲ درصد از بازاریابان معتقدند که لینک ها همچنان معیارهای رتبه بندی در الگوریتم های گوگل خواهند بود. مزایای آن را نمی توان نادیده گرفت:

 

  • افزایش اعتماد و اعتبار وب سایت
  • افزایش ترافیک ارگانیک به سایت شما
  • نرخ پرش پایین تر
  • فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان
  • افزایش دید
  • بهبود روابط در صنعت شما
  • دنبال کننده وفادار
  • معیارهای سایت و امتیازات سئو بالاتر
  •  

استراتژی های ساده لینک سازی

سازندگان لینک با محققان کلمات کلیدی کار می کنند تا مناطق ضعیف یک وب سایت را کشف کنند که در آن عملکرد، تبدیل و تعامل در حال کاهش است. این فرآیند یک فرآیند فنی است و شامل نگه داشتن نام تجاری در مرکز همه ایده ها است.

 

سازندگان لینک با کار با وبلاگ نویسان، کار با سایت های تخصصی مشابه، ایجاد اینفوگرافیک و موارد دیگر، لینک ها را به دست خواهند آورد. لینک سازان خوب ارتباط را در خط مقدم در نظر می گیرند و سپس طیف گسترده ای از معیارها از جمله رتبه بندی دامنه (DR)، ترافیک سطح کشور، TrustFlow و بسیاری موارد دیگر را برای تعیین ارزش بالقوه پیوند انتخاب شده در نظر می گیرند.

 

اگر می‌خواهید لینک بیلد را به طور موثر ایجاد کنید، چند استراتژی آزمایش شده وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید که شانس موفقیت در به دست آوردن لینک‌های با کیفیت را افزایش می‌دهند. این شامل:

 

ایجاد و تبلیغ محتوا: اگر می خواهید سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند، باید محتوای منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند.

 

پیوندهایی از اتصالات و شرکا: گاهی اوقات، همه چیز مربوط به کسانی است که شما می شناسید. برای دسترسی به ارتباطات تجاری خود و ایجاد یک استراتژی که شامل به دست آوردن لینک به وب سایت شما از آنها است، وقت بگذارید. اما فراموش نکنید، ارتباط مهم است. باید دلیلی برای پیوند وجود داشته باشد، و وب سایت(هایی) که از آنها لینک می گیرید باید به شرکت، صنعت یا جایگاه شما مرتبط باشند، در غیر این صورت Google پیوند را به عنوان نامرتبط/هرزنامه رد می کند.

 

نظرات و تذکرات را به اشتراک بگذارید: هر چه وب سایت شما نظرات بیشتری داشته باشد، مخاطبان شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. یکی از استراتژی‌هایی که می‌توانید برای افزایش نقدها و اشاره‌های خود استفاده کنید این است که محصول، خدمات یا سایت خود را در مقابل تأثیرگذاران صنعت خود قرار دهید. سپس می توانند اطلاعات شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

 

انواع لینک

پیوندهای طبیعی: پیوند طبیعی پیوندی است که به صورت ارگانیک اتفاق می افتد. این بدان معنی است که پیوند در محتوای پولی یا حمایت شده وجود ندارد. در عوض، به عنوان ارجاع به یک قطعه محتوا، یک وب سایت یا یک منبع وجود دارد.

 

لینک‌های دستی: پیوندهای دستی نتیجه دسترسی به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسانی است که درخواست پیوند دارند. آنها اغلب نتیجه یک داستان یا محتوایی هستند که ایجاد کرده اید و به سایت های دیگر تبلیغ کرده اید (و آنها می خواهند منتشر کنند!)

 

پیوندهای اکتسابی: پیوندهای اکتسابی آنهایی هستند که برای آنها پول پرداخت شده است.

 

پیوندهای غیر ویرایشی: در غیر این صورت به عنوان پیوندهای خودساخته شناخته می شوند، پیوندهای غیر ویرایشی پیوندهایی هستند که جریمه می شوند و بر وب سایت شما تأثیر منفی می گذارند. آنها اغلب به شکل ویجت های قابل جاسازی و نظرات وبلاگ کنترل نشده یافت می شوند.

 

آیا لینک بیلدینگ برای شما مناسب است؟

ساخت لینک یک رویکرد بسیار هدفمند و متمرکز برای کسب بک لینک به وب سایت شما است. این شامل دسترسی به فهرستی از پیش تعیین شده از روزنامه نگاران و نشریاتی است که می خواهید از طریق آنها پیوندی به وب سایت خود دریافت کنید. این لیست به دقت بررسی و انتخاب شده است تا اطمینان حاصل شود که پیوند مفید خواهد بود.

 

از آنجایی که لینک بیلدینگ به شدت تحت تأثیر جنبه های فنی تر رشد وب سایت، مانند استراتژی های سئو قرار می گیرد، عمدتاً برای تقویت موقعیت شما در موتورهای جستجو، افزایش اعتبار دامنه شما و جایگاه برند شما به عنوان یک الزام صنعتی استفاده می شود.

 

اگر می خواهید برای کلمات کلیدی خود رتبه بالایی کسب کنید، دید سایت خود را افزایش دهید و سطح اعتماد عمیق تری را با مشتریان خود ایجاد کنید، ساخت لینک سئو یک استراتژی عالی برای به کارگیری است.

 

ساختمان مرجع

اگر قبلاً به اعتبار دامنه اهمیت نمی دهید، قطعاً باید این کار را انجام دهید. خوب، امروزه منظور ما از اعتبار دامنه بسیار بیشتر از امتیاز ۰-۱۰۰ ارائه شده توسط Moz است – زیرا معیارهای بسیار بیشتری برای سنجش قدرت یک وب سایت امروزه در دسترس است. مطالعات زیادی مانند این مورد از Ahrefs انجام شده است که نشان می دهد بین مقام و موقعیت های رتبه بندی SERP همبستگی وجود دارد. در واقع، قویاً پیشنهاد شده است که وب سایت هایی با رتبه دامنه بالاتر با رتبه های بالاتر در صفحه اول گوگل مرتبط باشند.

 

اعتبار دامنه می تواند تأثیر مستقیمی بر میزان ترافیک ارگانیک وب سایت شما از گوگل داشته باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که ایجاد یک اعتبار دامنه خوب ممکن است زمان ببرد، بنابراین اگر بلافاصله نتایج را مشاهده نکردید، وحشت نکنید.

 

دامنه اتوریتی چیست؟

اعتبار دامنه (DA) به عنوان یک معیار، تعدادی از عوامل را در نظر می گیرد، اما عمدتاً تعداد بک لینک های با کیفیتی که وب سایت شما دارد. هرچه لینک های وب سایت شما از سایت های معتبر بیشتر باشد، اعتبار دامنه شما بالاتر خواهد بود. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اعتبار دامنه پیدا کنید.

 

نحوه افزایش اعتبار دامنه

افزایش اعتبار دامنه شما یک فرآیند طولانی مدت است که به زمان و تعهد نیاز دارد. در زیر چند استراتژی که معمولاً برای افزایش اعتبار دامنه آنلاین استفاده می شود آورده شده است:

ممیزی لینک: انجام ممیزی بک لینک یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از کیفیت بالای لینک ها به وب سایت شما است. آنها به شما این فرصت را می دهند تا با یک شانه دندانه خوب، بک لینک های وب سایت خود را مرتب کنید و ارزیابی کنید که چه چیزی کار می کند یا نه. نمایه بک لینک همیشه در حال توسعه است و سایت ها می توانند در طول زمان بهبود یابند. بنابراین، آنچه سال‌ها پیش یک بک لینک خوب بود ممکن است اکنون بدتر باشد، یا پتانسیل آن می‌تواند بیشتر باشد – که نیاز به اقدام دستی دارد. در هر صورت، داشتن این دانش کلیدی است. رد کردن لینک ها تصمیمی نیست که ساده گرفته شود، اما مواقعی وجود دارد که اجتناب ناپذیر است و بهترین راه برای درک این موضوع، یک ممیزی کامل بک لینک است.

 

اشاره های مروری: با داشتن یک مدیریت آنلاین اعتبار فعال و استراتژی بازیابی لینک، می توان نام های تجاری را پیدا کرد، تجزیه و تحلیل کرد و به لینک های ارزشمند برای تقویت اعتبار تبدیل کرد.

 

کسب بک لینک: به طور طبیعی، بیشترین بخش از افزایش اعتبار شما از طریق کسب بک لینک از وب سایت های معتبر مرتبط با تجارت یا صنعت شما حاصل می شود. اقتدار باید نتیجه استراتژی های شما باشد که با کمپین های روابط عمومی دیجیتال و لینک بیلدینگ ایجاد شده است.

 

با استفاده از راهبردهای روابط عمومی دیجیتال و لینک بیلدینگ که در بالا توضیح دادیم. شما می توانید اعتبار دامنه خود را در طول زمان افزایش دهید و به طور موثر شهرت نام تجاری خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.

 

در پایان

وقتی به دنبال افزایش موقعیت خود در جستجو هستید، هر استراتژی بازاریابی جایگاه خود را دارد. روابط عمومی دیجیتال، لینک‌سازی و اعتبار دامنه می‌توانند به طور جداگانه وجود داشته باشند، اما هر چه بیشتر در استراتژی‌های سئو جستجو کنید، بیشتر متوجه می‌شوید که هر سه این تاکتیک‌ها برای تکمیل یکدیگر و تضمین رشد پایدار و سالم وب‌سایت شما در طول زمان کار می‌کنند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.