تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 11:52
221 بازدید
کد خبر : 208886

لویی گوست جونیور، اولین مرد سیاه‌پوستی که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار را برد، در سن ۸۷ سالگی درگذشت

لویی گوست جونیور، اولین مرد سیاه‌پوستی که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار را برد، در سن ۸۷ سالگی درگذشت

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده خبر تلخ درگذشت بازیگر برجسته لویی گوست جونیور در سن ۸۷ سالگی تأیید شد. آقای گوست جونیور که به خاطر نقش‌های به یادماندنی‌اش در سینما، تلویزیون و تئاتر شناخته می‌شد، با کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار، تاریخ‌ساز شد. او در

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده خبر تلخ درگذشت بازیگر برجسته لویی گوست جونیور در سن ۸۷ سالگی تأیید شد. آقای گوست جونیور که به خاطر نقش‌های به یادماندنی‌اش در سینما، تلویزیون و تئاتر شناخته می‌شد، با کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار، تاریخ‌ساز شد. او در طول بیش از ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای، نقش‌های تأثیرگذار زیادی را ایفا کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از برادرزاده آقای گوست جونیور، ایشان روز پنجشنبه شب در سانتا مونیکا، کالیفرنیا درگذشت. علت مرگ وی هنوز اعلام نشده است.

 

شروع درخشان یک حرفه طولانی

لویی گوست جونیور در ماه مه ۱۹۳۶ در شهر نیویورک متولد شد. فعالیت حرفه‌ای او در سال ۱۹۵۳ با بازی در نمایش برادوی به نام «قدم بلندی بردار» آغاز شد.

 

نقش‌های ماندگار در سینما

حضور آقای گوست جونیور در سینما از سال ۱۹۶۱ و با بازی در نقش جرج در فیلم «خورشیدی در حال طلوع» شروع شد. اما اکثر مخاطبان او را با ایفای نقش امیل فولی در فیلم «افسر و یک جنتلمن» به یاد می‌آورند. وی به خاطر این نقش، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

این پیروزی، لویی گوست جونیور را به اولین بازیگر سیاه‌پوستی تبدیل کرد که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد آکادمی را دریافت می‌کند. موفقیت او راه را برای درخشش استعدادهای درخشان دیگری مانند ماهرشالا علی و دانیل کالویا هموار ساخت.

از دیگر نقش‌های به یادماندنی او در سینما می‌توان به فیلم‌های «مجازاتگر» (۱۹۸۹)، «سربازهای اسباب‌بازی» و به تازگی، فیلم سینمایی «رنگ ارغوانی» (بر اساس نمایش برادوی) اشاره کرد که در آن نقش «اولد میستر» را برعهده داشت. 

 

آیا لویی گوست جونیور فیلم‌های دیگری در سال ۲۰۲۳ داشت؟

در حالی که درگذشت لویی گوست جونیور ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است، اما میراث هنری او با حداقل یک اجرای دیگر که قرار است امسال اکران شود، زنده خواهد ماند. او در فیلم آینده‌ی جان کراسینسکی با عنوان «اگر» به جای شخصیت «خرس» صحبت کرده است. گوست جونیور تنها یکی از بازیگران بااستعداد گروه بازیگران این فیلم است که به بازیگرانی مانند مت دیمون، آکوافینا و فیبی والر-بریج می‌پیوندد. «اگر» در ۱۷ می به روی پرده سینما می‌رود و به احتمال زیاد یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان خواهد بود.

 

کارنامه درخشان لویی گوست جونیور در تلویزیون

لویی گوست جونیور علاوه بر موفقیت‌های چشمگیر در سینما، در دنیای تلویزیون نیز درخشش خیره‌کننده‌ای داشت. سریال‌های به یادماندنی مانند «ریشه‌ها»، «مرد شش میلیون دلاری» و «خانواده جفرسون» شاهد حضور او در نقش‌های ماندگار بوده‌اند. او حتی در سال ۱۹۸۲ اجرای افتتاحیه‌ی برنامه‌ی «پخش زنده شنبه شب» را برعهده داشت.

 

آخرین حضور تلویزیونی گوست جونیور به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد، جایی که نقش «ویل ریوز/عدالت نقاب‌دار» را در سریال «نگهبانان» شبکه‌ی HBO ایفا کرد. او برای این نقش نامزد دریافت جایزه‌ی امی شد. در مجموع، گوست جونیور هشت بار نامزد دریافت جایزه‌ی امی شد و یک بار برای نقش «فیدلر» در سریال «ریشه‌ها» موفق به کسب این جایزه گردید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.